Mercedes-Benz

Elegancja i wydajność - Mercedes-AMG GLE 63(S) 4MATIC+ Coupé

10.03.2020

Jego sercem jest zelektryfikowany, 4-litrowy silnik V8 biturbo AMG z rozrusznikiem-alternatorem EQ Boost i 48-woltową instalacją elektryczną. Dzięki zastosowaniu mikrohybrydowego układu, podstawa silnika jest wzmocniona o nawet 22 KM mocy i 250 Nm momentu obrotowego, co skraca czas reakcji samochodu na przyspieszenie. W podstawowym wariancie nowy SUV ma 420 kW (571 KM), a w wersji S to aż 450 kW (612 KM).
Dzięki pneumatycznemu zawieszeniu AMG RIDE CONTROL ze stabilizacją przechyłów AMG ACTIVE RIDE CONTROL opartej na instalacji 48 V oraz w pełni zmiennemu napędowi na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+, GLE 63 (S) 4MATIC Coupé nabiera zwinności niezbędnej do sportowej jazdy. System jest wyposażony w dwa niezależne elektromechaniczne siłowniki na przedniej i tylnej osi, oba ze zintegrowaną przekładnią planetarną. Dzięki takiemu rozwiązaniu komfort jazdy po nierównej drodze został podniesiony, a przechyły na zakrętach zmniejszone.
Aż siedem trybów jazdy AMG DYNAMIC SELECT jest dostępnych: Comfort, Sport, Sport+, Individual, RACE (wyłącznie w wariancie S), Trail i Sand. W modelu została zastosowana funkcja dezaktywacji cylindrów – przy wybraniu programu jazdy Comfort cylindry numer 2,3,5 i 8 są wyłączone, co ogranicza prędkość obrotową do 1000-3250 obr./min.
Skrzynia biegów SPEEDSHIFT TCT 9G została specjalnie dostosowana do silnika zastosowanego w GLE 63 Coupé. Wszechstronnie dopasowane oprogramowanie pozwala na wyjątkowo krótkie czasy zmiany przełożeń i szybkie wielokrotne redukcje oraz zapewnia wyjątkowo emocjonujące wrażenia przy załączaniu przełożeń dzięki funkcji podwójnego wysprzęglenia. Zmiany biegów odbywają się bez przerwy w dostawie siły napędowej.